Erasmus+ “Children in action against climate change. Let children open to the world” - LTT w Hiszpanii
Nasze spotkanie z partnerami z Serbii, Turcji, Grecji i oczywiście Hiszpanii rozpoczęło się od przyjęcia nas w progach szkoły C.E.I.P. Radolfo Tomas Samper w El Altet. Na wstępie odbyła się uroczysta defilada, podczas której wprowadzono flagi poszczególnych państw. Przywitała nas cała społeczność szkoły, a uczniowie zaprezentowali taniec regionalny. Po uroczystym powitaniu nastąpiły prezentacje poszczególnych szkół uczestniczących w projekcie. Mieliśmy także przyjemność zwiedzania placówki oraz obserwacji zajęć w przedszkolu i szkole.
Odwiedziliśmy “THE CLOT GALVANY NATURAL”, gdzie obserwowaliśmy naturalne bogactwo okolicznej przyrody oraz zagrożone gatunki ptaków. Na zakończenie dnia podczas spaceru plażą URBANOVA AND ARENALES mieliśmy okazję zobaczyć wydmy - charakterystyczny element krajobrazu.
Dzień drugi w ramach LTT rozpoczął się spotkaniem z przedstawicielami władz oświatowych w Elche. Jego celem było zobrazowanie działań podejmowanych przez miasto w ramach paktu klimatycznego i szeroko pojętej edukacji dzieci.
Mieliśmy okazję zobaczyć największy na świecie mural VIBORA namalowany w korycie rzeki. Następnie obejrzeliśmy fragmenty Misterium - dwuaktowy sakralny dramat o śmierci, wniebowzięciu i ukoronowaniu Najświętszej Marii Panny, odgrywany corocznie w dniach 14-15 sierpnia w Bazylice św. Marii w Elche.
Na terenie miasta mieliśmy okazję zobaczyć przykłady praktycznego wykorzystania pomysłów ekologicznych służących podniesieniu jakości życia. Miasto Elche jest przykładem postępu w walce ze zmianami klimatycznymi, można w nim zaobserwować poprawę jakości powietrza, ograniczenia hałasów generowanych przez transport.
Kolejnym punktem poznania dziedzictwa kulturowego była zabytkowa warownia Santa Barbara Castle, położona na wysokiej skale nad starym miastem w Alicante. Zamek znajduje się na wysokości 166 m n.p.m, na nagiej, jasnej skale.
Trzeci dzień spędziliśmy na przepięknej wyspie Tabarca, której powierzchnia wynosi 0,3 km kw. Część wschodnią wyspy charakteryzuje roślinność wydmowa, ptasie lęgowiska oraz ruiny fortu. Znajdziemy tam również latarnię morską oraz cmentarz. W części zachodniej wyspy znajdują się liczne budynki – domy, kościół, rynek, restauracje, które urzekają swoją architekturą.
Naprzeciwko portu mieści się Museo Histórico Nueva Tabarca, czyli muzeum umieszczone w starym magazynie, które poświęcone jest historii wyspy. Zapoznaliśmy się z podświetlaną dokumentacją graficzną, która pokazuje stare fotografie ludzi, krajobrazy i zwyczaje enklawy wyspy. Przedstawiono prezentację pt. "Wyspa w gablocie", poświęcona integralnemu dziedzictwu Nueva Tabarca. Następnie odbyły się specjalne warsztaty przyrodnicze. Zdobytą wiedzą podzielimy się z uczniami i przedszkolakami, aby uwrażliwić ich na ochronę zagrożonych gatunków zwierząt.
Tabarca jest to również autentyczny raj morski z krystalicznie czystymi wodami oraz spektakularną fauną i florą, które zachwycą miłośników nurkowania.
Czwarty dzień spędziliśmy na terenie szkoły C.E.I.P. Radolfo Tomas Samper w El Altet, gdzie odbywały się warsztaty z dziećmi i uczniami. Przedstawiono kilka stacji warsztatowych m.in.: grę w szachy, tworzenie ekologicznych kręgli, sadzenie roślin, rzuty do celu – segregacja śmieci, tworzenie instrumentów, gra w kółko i krzyżyk oraz kolarz z wykorzystaniem nakrętek. Zwróciliśmy szczególną uwagę na nowatorskie metody nauczania matematyki poprzez działania doświadczalne i zespołowe rozwiązywanie problemów oraz kształtowanie myślenia logicznego z wykorzystaniem gry w szachy.
Mieliśmy również okazję nawiązać bliższy kontakt z uczniami oraz wziąć czynny udział w warsztatach. Towarzyszyliśmy również dzieciom przedszkolnym w różnych aktywnościach, przez co poznaliśmy inne metody i formy pracy.
Na zakończenie spotkania wręczyliśmy prezenty przygotowane przez dzieci z naszej szkoły oraz otrzymaliśmy certyfikaty uczestnictwa w mobilności Erasmus+.
Opublikowano: 05 grudnia 2021 11:21
Kategoria: Aktualności
Zdjęcia:
Wyświetleń: 249



















